Archives

Niet alleen Toneelspelen

‘Nee, joh toneelspelen is niets voor mij. Dit was het eerste wat ik zei toen ik over de cursus “Toneel om te groeien” hoorde. Ik had een aantal maanden ervoor de diagnose ASS gekregen en voor mij was dat een extra drempel. Maar Saskia wist me toch over te halen, aangezien het niet alleen toneelspelen zou zijn… Lees verder

Toneel om te groeien

‘Ik wilde mezelf weer eens wat beter leren snappen én weer lol en wijze lessen halen uit improviserend toneelspelen. Nou, dit is gelukt! Saskia is een kei in wijze lessen, ze schudt tegeltjeswijsheden uit haar mouw, lol was er genoeg én… ik snapte mezelf regelmatig ineens door in gekke spelletjes, verwarrende scènes en mooie momenten onverwacht mijn kwetsbaarste of sterkste kant te ontdekken! Ik heb verbaasd, gelachen, genoten en geleerd dankzij Saskia én de andere leuke personen in deze groep!’

Cursus Toneel om te groeien

‘Voor mij was het de 2de keer dat ik deze cursus meemaakte, dat alleen zegt natuurlijk al wat!

Om iets van mezelf te laten zien (ook aan mezelf!) en ook om mijn grenzen te verkennen, heb ik veiligheid nodig. Saskia is vakkundig goed onderlegd en heeft veel ervaring. Omdat ze helemaal ‘echt’ en betrokken en grappig is…

Lees verder

Toneel om te groeien cursus

‘In mijn aanmeldingsmail voor Toneel om te groeien schreef ik: ‘Erachter komen waar ik blij van word en energie van krijg, meer ruimte hebben, makkelijker nee kunnen zeggen, dat zijn drie dingen die op mijn verlanglijstje staan.’ Er stond nog wel meer op mijn verlanglijstje zoals me vrijer voelen in/met mijn lichaam, wat meer eigenwaarde krijgen en afkomen van de overtuiging dat ik niet goed genoeg ben.

Lees verder

Toneel om te groeien

‘Wat vond ik het spannend om aan deze cursus te beginnen! Toneel om te groeien, om je zelfvertrouwen te vergroten, dat klinkt wel goed. Toch heb ik flink getwijfeld en bleef lang hangen in de overtuiging; Toneelspelen, dat is echt niets voor mij 😉 Lees verder

Deelnemer Toneel om te groeien

Ik kwam in een fijne groep vrouwen met ieder een eigen reden om mee te doen. Ik heb geleerd dat ik ongegeneerd enthousiast mag zijn en mezelf uit mag leven in het spelen. Met een lach en een traan ( ja ook een traan, ben sowieso een huilebalk Haha) want er komen een hoop emoties los, dingen waarvan je vaag wel wist dat ze er waren maar waar je je ineens bewust van wordt. Ik zie uit naar het vervolg.’